Franca goes to America

First blog!

Hallo allemaal,

Hier is hij dan hoor: mijn reisblog! Op deze blog zal ik verschillende verhalen online zetten over mijn avonturen tijdens mijn highschool jaar in Amerika in het schooljaar 2015-2016.

Een paar jaar geleden kwam ik op het idee om een jaar highschool te gaan volgen in Amerika. Sindsdien ben ik bij informatieavonden van verschillende organisaties wezen kijken die allemaal een jaar highschool aanbieden en heb ik uiteindelijk voor travelactive gekozen. Toen kwam het moment dat ik me echt ging aanmelden bij travelactive. Dit heb ik al in mei2014 gedaan enkreeg toen te horen dat ik heel vroeg was met aanmelden en dat het nog eventjes zou duren voor ze mijn aanmeldingspakket zouden opsturen aangezien travelactive nog druk bezig was met verschillende dingen te regelen voor de studenten die die zomer zouden vertrekken. Uiteindelijk kreeg ik inde zomervakantiemijn aanmeldingspakket opgestuurd. En man man man wat een werk zit daar in. Met het aanmeldingspakket maak jeeen heel profiel over jezelf met informatie over hoe jij als persoon bent, wat je hobby's zijn, hoe je leefomgeving is etc.Dit profiel maak jezodat de gastgezinnen een goed beeld van jou krijgen om uiteindelijk te beslissen of ze jou in huis willen nemen. Nadat ik dit profiel had ingevuld, kreeg ik een uitnodiging voor de interviewbijeenkomst op 13 september in Arnhem. Bij deze bijeenkomst kregen de ouders nog meer informatie over het highschool programma. De kinderen zaten hier niet bij, maar kregen eerst een Engels luistertoets en vervolgens een leestoets om te testen of je Engels wel goed genoeg is. Daarna kreeg iedereen ook nog een interview met een oud-student die ook een jaar highschool heeft gevolgd in Amerika. Dit interview was echt zenuwslopend, maar het is me gelukt! Na deze interviewdag heb ik ook gelijk mijn aanmeldingspakket ingeleverd en die werd vervolgens nog twee keer gecontroleerd in Nederland. Nadat hij hier was goedgekeurd werd hij opgestuurd naar de partnerorganisatie in Amerika, waar het pakket nog een keer werd gecontroleerd. Het heeft een paar weken geduurd voordat ik reactie kreeg dat mijn pakket was goedgekeurd en dat vanaf dat moment gastgezinnen mijn profiel konden zien en ik dus uitgekozen kon worden. Travelactive had al gezegd dat het gemiddeld wel 3 maanden kon duren voordat er een gastgezin zou zijn voor mij. Met dit in het achterhoofd had ik het dus maar losgelaten en tegen mezelf gezegd dat ik het allemaal wel zou horen als er nieuws kwam.

Nou en dat nieuws kwam er! Precies één week later werd ik al gebeld door travelactive dat er al een gastgezin voor mij was gevonden! Na het telefoontje werd alle informatie doorgestuurd. En ik kom volgend jaar te wonen in Glenwood, Maryland. Dit is een klein dorpje tussen Baltimore en Washington D.C. met 3200 inwoners. Washington D.C. is op ongeveer 40 kilometer van Glenwood vandaan, dus misschien dat ik volgend jaar nog wel een keertje op de koffie ga bij Obama

Laughing
Ik kom te wonen bij een familie die bestaat uit vader Brian, moeder Janet en hun 4 kinderen: Eli (8 jaar), Cecilia (6 jaar), Peter (5 jaar) en Augustine (3 jaar). De school waar ik naartoe zal gaan is op loopafstand en heet Glenelg Highschool (home of the gladiators). Op deze school zitten ongeveer 1200 studenten. Ik heb al contact met de familie via de mail en ze zijn allemaal erg enthousiast over mijn komst. De kinderen zijn allemaal erg blij dat er een grote zus bij hun in huis komt. Ook heb ik al verschillende tekeningen via de post van de kinderen gekregen.

Nu moet ik alleen nog mijn examen halen voordat het allemaal echt gaat gebeuren! Ik hoop dat ik jullie nu een beetje op de hoogte heb gebracht. En ik laat het wel weer horen als er nieuws is.

Groetjes,

Franca

Reacties

Reacties

Davina

Hee Franca,
Ik vind het echt super tof voor je dat je je droom gaat waar maken!
Ik wel je veel geluk en succus in America.
En ik ga zowiezo jou reisblog bijhouden!!

Zal je missen op het werk ????

Xx Davina

Davina

?? = !!!

Bertina

Hoi franca
Super leuk om te lezen
We gaan je volgen
Meis geniet ervan
X X

Jolande Straver

het lijkt me geweldig franca om mee te maken.ik blijf graag op de hoogte succes met je examen!!!

Els Heus

Heel mooi begin. Wat een voorbereiding! Je krijgt het niet cadeau zo'n aanvraag voor een jaar highschool.
Het lijkt mij een geweldige ervaring.
Succes en nog even jouw examen doen hier dit jaar!
We gaan je volgen. Els en Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active