Franca goes to America

Sorry...

Zoals de titel al zegt: sorry… Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik weer wat van mij heb laten horen. Maar hier is dus eindelijk weer een blog. Op dit moment zit ik al meer dan anderhalve maand in Amerika, het gaat zo snel. Op school gaat alles helemaal goed. Gisteren heb ik een tussenrapport gekregen en voor alle vakken heb ik een A dus dat is helemaal top! Met alle mensen op school wordt het ook steeds gezelliger en je begint elkaar echt beter te leren kennen. Ik zit trouwens tegenwoordig in de Spanish Club, omdat ik zo goed Spaans kan natuurlijk. Just kidding, iedereen kan naar deze club gaan zelfs als ze geen Spaans hebben. En wat doen we in deze club: tja dat ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen. We doen niet zo heel veel, het is vooral gezellig socializen met mensen en ondertussen wat bloemen in elkaar knutselen. De Spanish Club doet mee met de homecoming parade, dus we moeten dingen maken om onze kar/auto te versieren. Over 1,5 week is het spirit week. Dit houdt in dat iedereen elke dag verkleed naar school gaat naar aanleiding van het thema. Aan het eind van deze week is er een homecoming footballgame, een homecoming parade en een homecoming dance. Maar hier zal ik jullie over 2 weken een uitgebreid verslag van geven.

In de familie gaat ook alles helemaal goed. De kindjes willen me nog steeds hier houden, dus dat is wel positief denk ik. Een paar weken geleden zijn we met z’n allen naar Gaver Farm geweest. Dit is een ‘boerderij’ waar je allemaal activiteiten kan doen. Zo is er een springkussen, zijn er glijbanen, er is een maïsdoolhof en je kon met een huifkar naar een pompoenveld waar je je eigen pompoen mocht uitkiezen voor Halloween. Dus op dit moment staan er 5 pompoenen bij de voordeur te wachten totdat het Halloween is. Daarnaast heb ik ook m’n eerste Amerikaanse verjaardag meegemaakt. Augustine is 4 jaar geworden, dus dat was een feestje waard. In deze familie worden verjaardagen geloof ik niet zo heel groot gevierd, althans niet bij Augustine. Er kwam familie langs met heel veel cadeautjes dus Augustine’s dag kon niet meer stuk. Die avond ervoor hadden we al een verjaardagstaart gemaakt en die viel goed in de smaak. Oh by the way Amerikanen vinden het raar dat wij iedereen feliciteren bij een verjaardag. Dus niet alleen de jarige zelf maar ook de ouders, familie en vrienden en iedereen die op die verjaardag is. Gelukkig heb ik die fout hier niet gemaakt tijdens de verjaardag van Augustine, maar was ik hier al eerder achter gekomen.

En dan zal ik jullie ook nog even blij maken met wat verschillen tussen Nederland en Amerika, wat betreft school:

  • In ieder klaslokaal hangt de Amerikaanse vlag en bijna iedere dag staan we aan het eind van het eerste uur met onze rechterhand op ons hart en zeggen de pledge of allegiance hardop (ofwel de belofte van trouw).

I pledge allegiance to the Flag
of the United States of America,
and to the Republic for which it stands:
one Nation under God, indivisible,
with Liberty and Justice for all.

En nee ik ken hem niet uit m’n hoofd…

  • Bijna iedere ochtend hebben we aan het eind van het eerste lesuur een paar mededelingen die worden gepresenteerd als het nieuws, iedere keer zijn er studenten of leraren die alle mededelingen voorlezen en die in elke klas wordt getoond door middel van de tv-schermen.
  • Zoals veel mensen zich zullen afvragen: is het net zoals in de films dat ieder clubje zijn eigen tafel tijdens de lunch heeft? Ehm bij mij op school is het niet zo dat alle cheerleaders, de football guys en weet ik veel wat bij elkaar zitten en dat niemand anders bij hun aan tafel mag zitten. Maar het is wel zo dat iedere vriendengroep zijn eigen tafel heeft en dan moet je het niet in je hoofd halen om hun tafel in te pikken. Dus het is deels waar zoals het in de films wordt laten zien.
  • We hebben helaas maar één pauze van 30 minuten, dus voor mij geldt dat dat ik op een B-dag mijn lunch aan het eten ben om 10.15 uur en op een A-dag om 11.15 uur.
  • De toetsen zijn hier echt makkelijker, vooral omdat bijna alles meerkeuze of ‘true or false’ is.
  • En dan hebben we natuurlijk ook nog die vage tafeltjes met stoelen. Bij een paar vakken is het namelijk zo dat de tafel aan de stoel vast zit, waardoor als je je stoel dus naar achteren wilt schuiven, het niet zo veel nut heeft aangezien je tafel met je mee schuift.

Oké dat waren voor nu even de verschillen de ik zo snel kon bedenken. Als ik er nog meer weet laat ik het jullie natuurlijk weten. Maar voor nu: Bye Bye

Reacties

Reacties

Demi

Leuk weer om te lezen!!!
Fijn dat ze je nog niet zat zijn!
Ennuh je bent niet de enige met stoelnaarachterschuifstruggles ????

Xxx

Caroline

Wat leuk weer van je te lezen! Veel plezier met de homecomingweek en alles wat daarbij hoort! Groetjes, Caroline

Bertina

Leuk weer wat van hè te lezen xx

Brigitte

Klinkt goed allemaal, geniet!!

o en O

Hoi Franca,wat een leuk verhaal weer ,fijn dat het goed met je gaat,ook op school.Veel plezier met de homecomingweek,ben benieuwd.We lezen het wel ,veel plezier.Liefs van O en O.

Lieve

Superleuk om te lezen!
Fijn dat je het goed gaat :-)
Ik vind het tof om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt en leert. Geniet ervan!
Xxx lieve

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active