Franca goes to America

Vertrekdatum bekend!

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik wat op mijn blog heb gezet. Afgelopen week kreeg ik eindelijk mijn vertrekdatum te horen. Ik ga namelijk eerst nog met een groep studenten naar New York en hier zijn verschillende vertrekdata voor, zo gaat de eerste groep op 29 juli naar New York. Ik zit in groep 4 en zal vertrekken op 19 augustus! We vliegen om 9.15 uur en moeten ongeveer drie uur van tevoren verzamelen op Schiphol, dus dat wordt vroeg uit de veren! Zoals al eerder gezegd zal ik dus eerst met een groep studenten New York gaan verkennen. We komen daar op woensdag aan en zijn daar dan nog donderdag en vrijdag. Vervolgens zal iedereen op zaterdag 22 augustus doorvliegen naar zijn/haar gastgezin. Deze doorvlucht naar Baltimore zal ik waarschijnlijk alleen moeten doen, zonder andere studenten, dus ben benieuwd of dat goed gaat komen! Misschien kom ik wel ergens in Florida terecht ofzo, maar we zullen het zien. Nu de vertrekdatum bekend is word ik nog enthousiaster omdat het steeds dichterbij komt.
Ik heb ook al aardig wat contact met mijn gastgezin, dus ik kom steeds meer te weten over hen. Ze lijken mij hele lieve mensen met natuurlijk hele schattige kindjes. De kinderen vinden het trouwens ook helemaal geweldig dat ik kom, want ik word helemaal overladen met tekeningen en kaartjes. Zo heb ik met kerst verschillende tekeningen gekregen van een kerstboom. En met Valentijnsdag kreeg ik allemaal kaartjes met: Will you be my Valentine? Daar smelt iedereen toch van? Ook heb ik via mijn gastgezin een mailadres gehad van een meisje dat bij hun in de buurt woont en die op de highschool zit. Van haar heb ik ook al aardig wat informatie gekregen over de highschool. Helaas gaat zij deze zomer verhuizen naar Texas, dus ik zal haar nooit in het echt gaan ontmoeten.
Maar voor het zover is, zal ik eerst nog examen moeten doen en dan nog slagen natuurlijk. Daarna kan ik rustig gaan beginnen met het inpakken van mijn koffer. Dat wordt namelijk ook nog een ramp, want inpakken voor een jaar is best veel. In juni hebben alle studenten die naar Amerika gaan nog een informatiebijeenkomst van Travel Active om de laatste puntjes op de i te zetten. Het is dus nog druk druk druk voor 19 augustus, maar over 5 maanden gaat het toch echt allemaal gebeuren!

Heel veel groetjes,

Franca

PS je kunt je mailadres hier rechts achterlaten, dan krijg je een mailtje als ik er weer iets nieuws op zet.

Reacties

Reacties

Diede

yeah!!! We zitten in dezelfde NY groep!!!

Franca

Jaaaaaa, echt super leuk Diede!! Heb er zin in!

Bertina

Super leuk om weer te lezen we gaan je zeker volgen meiss
Geniet van alle voor bereidingen xx

Willemijn

De tekening met Will you be my valentine! Wat super schattig hahaha !

paola

Hoi franca,

Spannend om naar america te gaan.
wel leuk om via je blog te lezen hoe het met je gaat daar.
ik ga je blog volgen.

groetjes xx

elsvrooijen@gmail.com

Franca, het gaat er nu op lijken. 5 maanden zijn zo om.
Fantastisch hoe de contacten al op gang komen. Leuk om te lezen hoe het gastgezin ernaar uitkijkt.
Heeft jouw gastgezin al eerder een student gehad?
We vinden het leuk om zo op de hoogte te zijn.
Veel succes met alles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active