Franca goes to America

Thanksgiving & Sinterklaas

Hallo allemaal,

Het is weer veel te lang geleden sinds mijn laatste blog, dus ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe. En ja wel die gaat over een typisch Amerikaanse feestdag, Thanksgiving en een typisch Nederlandse feestdag, Sinterklaas. Thanksgiving wordt altijd op de 4e donderdag van november gevierd, dit jaar dus 26 november. Thanksgiving wordt gezien als een feestdag waarin je dankbaar bent voor alles wat je is overkomen. Dus bij deze wil ik iedereen bedanken die dit avontuur voor mij werkelijkheid hebben gemaakt en de mensen die altijd voor mij klaar staan, Thank You! Maar in het bijzonder toch wel mama en René die mij mijn droom werkelijkheid laten maken, ondanks dat het erg moeilijk is om los te laten, me toch gewoon steunen in alles wat ik doe en hun eigen gevoel even opzij zetten, LOVE YOU! Daarnaast natuurlijk ook nog mijn lieve hostfamily die het mogelijk maakt om mij zoveel mogelijk van de Amerikaanse cultuur te laten leren en mij echt laten voelen ‘as part of the family.‘ En natuurlijk nog mijn lieve familie en vriendinnetjes die altijd klaar staan en me allemaal lieve kaartjes sturen, Thank you!
Maar nu terug naar Thanksgiving…. De oorsprong van Thanksgiving gaat terug naar de tijd van de pelgrims. De pelgrims die vanuit Engeland naar Amerika vertrokken in de hoop op een beter leven met vrijheid van geloof. Zij probeerden een eigen leven op te bouwen aan de andere kant van de oceaan, onder andere door akkerbouw. En na de eerste succesvolle oogst werd er een groot feest gegeven met een groot diner: Thanksgiving. Ofwel Thanks voor de succesvolle oogst. Snappen jullie het nog? Het spijt me trouwens als de zinsopbouw niet meer zo erg klopt, want ik begin wel te merken dat het Nederlands toch wel wat lastiger wordt…. Maar, Thanksgiving: 26 november. Die dag zijn we naar een opa gegaan om Thanksgiving te vieren en hij woont in Virginia, dus dat was een leuk tripje. Het was 4 uur rijden dus we bleven die nacht ook slapen. Het was echt een pracht plek daar, hij woont aan het water. Dus zo ongeduldig als kinderen zijn, lagen we 5 minuten na aankomst al met onze kano’s in het water om even een mooi tochtje te maken. En geloof het of niet, maar het is me gewoon gelukt om droog terug te komen, dat is echt een wonder! Vervolgens was het daarna tijd om de Macy’s Thanksgiving Parade van die morgen terug te kijken. En dat was allemaal best gaaf om te zien. Super grote ballonnen die door de straten van New York vlogen en verschillende mensen die optraden. Kort daarna was het tijd om aan ons Thanksgiving diner te beginnen, om 15.00 uur; tja Amerikanen he…. En wat is een Thanksgiving diner nou zonder kalkoen?! Dus ja, ook wij hadden kalkoen, niet gevuld maar gewoon in reepjes gesneden, maar toch kalkoen. Daarnaast hadden we nog stuffing (een brood prutje, best lekker), pompoen squash, broodjes en natuurlijk pompoentaart; ofwel een typisch Thanksgiving diner. Kortom het was een zeer geslaagde Thanksgiving.
En na Thanksgiving wordt het startsein gegeven om alles uit de kast te trekken voor Christmas. Ofwel huizen worden van boven naar beneden versierd, met lichtjes, rendieren en opblaas Kerstmannen en al. Maarrr dat gold niet voor onze family, want wij hebben natuurlijk nog de typisch Nederlandse feestdag te vieren: Sinterklaas. En dit werd geheel in stijl gedaan met het zetten van onze schoen en Sinterklaas kapoentje zingen. En geloof me ze bakte er nog aardig wat van. Weken van tevoren druk bezig geweest met Sinterklaas liedjes luisteren en het is ons gelukt! En als kers op de taart heb ik ook nog een foto laten maken met de Amerikaanse Sinterklaas. Dus zelfs deze feestdag proberen die Amerikanen van ons af te pakken….. Maar wees niet getreurd, ze bakken er nog niet zoveel van met die Sinterklaas. De Nederlandse Sinterklaas blijft nog steeds de nummer 1 Sinterklaas. De Amerikaanse Sinterklaas kwam langs bij de zondagsschool (dat by the way op zaterdag is, maar toch) van de kinderen van m’n hostfamily. En natuurlijk mocht ik ook op de foto met hem. Dus dat kan ook van mijn Bucketlist af: op de foto met een Amerikaanse Sinterklaas.
Ik denk dat ik weer veel te veel heb geschreven, maar nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

Groetjes,
Franca

Reacties

Reacties

Annet

Mooi verhaal weer! Prachtig

o en O

Hoi Franca,wat een leuk verhaal weer,en wat jij allemaal meemaak geweldig,geniet er van ,net zo als wij van jouw verhalen genieten,en natuurlijk ook van de mooie foto,s,heel leuk.Liefs van O en O.

Willianne

Geniet ervan daar????

Els & Hans

Weer een heel leuk verhaal van gemaakt.
Ontroerend hoe jij Thanksgiving omschrijft. Jij bent terecht dankbaar voor jouw moeder en Rene. Zij hebben inderdaad jouw deze kans gegeven. Veel plezier en moois gewenst de komende tijd met Christmas in zicht.

Mama

Aaah, wat lief. We hopen dat je een fantastische tijd daar zult hebben. Dit pakt niemand je meer af.
Enne, toch een beetje jammer dat het Sint-pakket niet op tijd is/was ;-(.
Lekker straks chocoladeletters onder de kerstboom!
Veel liefs, XXX

Aly

Hallo Franca
even een ber van mij .
Heb je verhaal gelezen , geweldig ! Kerst kaartje is onderweg , maar zal net als mijn vorige kaartje wel te laat aankomen , dus doe ik het alvast zo
Een hele fijne X-mas en een knallend 2016, en natuurlijk een hele dikke knuffel van mij ! Xxxx en waarschijnlijk heb jij meer kans op een witte kerst als wij ! Veel plezier ! Veel liefs , Aly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active