Franca goes to America

December

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, dus het is wel weer eens tijd om wat te schrijven op mijn blog. Ik zal beginnen met de week na Sinterklaas. Die hele week stond in het teken van de dansshow die die zaterdag (12 december) zou plaats vinden. Dinsdag hadden we na schooltijd anderhalf uur repeteren en vrijdagmiddag hadden we vanaf 3 uur tot half 10 repetitie. Dit was een erg lange dag, maar wel heel leuk en gezellig. We hadden de show 2x doorgelopen en het zag er best gaaf uit. En zaterdag was het dan zover. De show was goed gegaan en ik was weer een ervaring rijker, kortom een geslaagde dag. Die zondag na de dansvoorstelling zijn we met de hele familie naar de balletvoorstelling ‘the Nutcracker’ geweest. Dit is een balletvoorstelling die een verhaal verteld over een poppetje (the Nutcracker) die ’s nachts tot leven komt in een droom. Dit was een mooie voorstelling en erg gezellig met de familie.
De week voor dit weekend had ik gewoon school en daar gaat alles prima. Het wordt nu allemaal zo gewoon haha. Al ben ik deze week ook weer een typisch Amerikaanse ervaring rijker geworden. We hebben 2x een lockdown practice gehad. Dit is een alarm voor als er gevaar heerst, denk hierbij aan als er iemand met een geweer in school of rond de school rondloopt of als er een tornado komt. Jaja welkom in Amerika! Met de eerste lockdown moesten alle gordijnen in de klaslokalen dichtgedaan worden en de deuren op slot. Vervolgens moesten alle studenten onder de tafel gaan zitten en muisstil zijn. Na een tijdje werd opgeroepen dat iedereen weer kon gaan zitten en verder kon met de les. De andere oefening was tijdens onze dansles en aangezien onze dansstudio een hoog plafond heeft moesten we ergens in de school op de gang zitten met onze rug tegen de muur, dit was in het geval van een tornado. Als er iemand met een geweer rondloopt dat gaan alle deuren in de dansstudio dicht en de gordijnen naar beneden. Nou je kon wel zeggen dat dit typisch Amerikaans was. Ze zijn hier trouwens best bang dat iets fout gaat en iemand niet weet wat hij of zij moet doen, want tot nu toe heb ik al iets van 100x een brandoefening gehad. In de eerste schoolweek had ik al 5 brandoefeningen en vervolgens een paar maanden later hadden we ook weer een stuk of 10 brandoefeningen in één week. Later bleek dat een paar mensen met de bedrading in het plafond bezig waren en dus telkens perongeluk de bedrading van het brandalarm aanraakte. Oh well, wij vonden het niet erg, was voor ons weer een stuk minder les haha.
De andere weken is er niet zo heel veel bijzonders gebeurd; het gewone Amerikaanse leven. Iedereen maakt zich op voor de Kerst nu. De meeste huizen zijn versierd met kerstverlichting, niet alleen binnen maar ook buiten. De kerstkaarten stromen binnen en de kerstinkopen worden nog even snel gedaan. Het is typisch Amerikaans om kerstkoekjes te maken en in ons geval die rond te brengen bij de buren. Dus afgelopen avond zijn we met de hele familie op pad gegaan met een hele tas vol met borden met koekjes om iedereen Merry Christmas te wensen. Eigenlijk net zoals met Halloween met Trick or Treating maar nu moet je wat weggeven in plaats van iets in ontvangst te nemen. Al moet ik zeggen dat er nu ook wel steeds meer buren met borden met koekjes bij ons aan de deur komen. Best leuk om op deze manier de buren te leren kennen. De afgelopen week hebben we ook nog 2x de kerstman gezien, die met een hoop lawaai de straat in kwam rijden. Hij stond op een brandweerauto die helemaal verlicht was met kerstverlichting. En daarvoor reed nog een auto met zwaailichten en een sirene, dus het was zeker niet mogelijk om de kerstman te missen.
Vandaag (23 december) heb ik m’n laatste schooldag van 2015 gehad en iedereen was zo vrolijk omdat het bijna Kerstmis is. Verschillende mensen hadden cadeautjes gekocht voor elkaar en studenten liepen met kerstmutsen op en kerstsweaters aan, kortom één en al gezelligheid. Deze periode is zeker één van de leukste momenten tot nu toe. Het is zo raar om te beseffen dat het al bijna 2016 is en ik al bijna op de helft van mijn high school jaar zit. Een paar weken geleden heb ik trouwens ook mijn vliegtickets voor mijn terugreis gekregen, dus ik weet nu definitief wanneer ik terug ga. Ik vertrek vanuit Amerika op 26 juni en kom aan in Amsterdam op 27 juni om 7.45 uur. Dus vanaf nu kunnen jullie die dag vrij houden in jullie agenda om mij met een groot welkomstcomité op Schiphol op te staan wachten. Grapje!
Het wordt weer tijd om te gaan afronden. Dus bij deze wil ik iedereen hele fijn feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar!

Liefs,
Franca

Reacties

Reacties

Paola

Fijne kerstdagen een een gelukkig en gezond 2016

O en O

Hoi Franca,wat een mooi verhaal weer Jij ook fijne feestdagen,daar in het verre Amerika,volgend jaar ben je gewoon weer in Nederland,dus geniet er maar van.Liefs van O en O.

Monica

Ha die Franca, jij ook hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2016

Els & Hans

Hallo Franca, weer nice om jou te volgen. Vooral nu op kerstavond. We zijn naar de kerst(nacht)mis geweest. Er zijn mooie kerstliederen gezongen. De kerk zat vol en iedereen wensten voor het nieuwe jaar vrede. Laten we daar mee beginnen een ieder een veilige plek om te wonen toe te wensen. Ook onderweg kwamen wij veel versieringen tegen, maar in Amerika is dat natuurlijk veel meer. Een mooi komend 1/2 jaar 2016 overzee toegewenst. Els en Hans

Aly

Hoi Franca
Merry X-Mas . Fijne dagen , liefs en een dikke knuffel van mij
XXXXXXXXXX
Aly

Joop, Charlotte, Roseline en Gwen

Lieve Franca, ik lees met veel plezier je verhalen. Heel erg leuk wat je allemaal mee maakt. Wij wensen je hele fijne feestdagen en een super 2016! Lieve groetjes uit Vught! ????????????????????

Aly

Hallo Franca
Happy New Year !!???en heel veel geluk in 2016
liefs en groetjes Aly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active