Franca goes to America

19 augustus!

19 augustus: de dag het avontuur voor mij is begonnen. Na een kort nachtje ging om 3.30 uur de wekker. Snel omkleden en het mooie ‘I love High School’ T-shirt aan. Vervolgens nog de laatste check en dan was het toch echt tijd om in de auto te stappen richting Schiphol. Om 5.45 uur kwamen we aan bij de medewerkers van Travel Active op Schiphol. We waren de eerste dus moesten nog eventjes wachten totdat de rest van de groep zou arriveren, zodat we met z’n alle tegelijk konden inchecken. Ondertussen druppelde het uitzwaaicomité voor mij ook binnen. En uiteindelijk was het tijd om te gaan inchecken. Dit verliep allemaal soepeltjes en na een kwartiertje was dit ook gebeurt. Daarna nog even ergens koffie gedronken met de hele club. En toen kwam toch echt het moment van afscheid nemen. Na een hoop gehuil was het tijd om nog een groepsfoto te maken met alle studenten (dat zal een mooie groepsfoto zijn met al die behuilde gezichtjes). Na nog een laatste zwaai en een kus gingen we op weg naar de douane. De douane verliep allemaal goed en toen de groep weer compleet was gingen we richting de gate. Hier moesten we nog eventjes wachten maar al vrij snel kwam het teken dat we mochten gaan boarden. Je moest eerst je paspoort laten scannen en voor de duizendste keer de vragen beantwoorden of je zelf je koffertje had ingepakt en of je geen spullen van vreemden had aangenomen. Vervolgens moest je je boardingpass laten scannen. Toen mijn boardingpass werd gescand kwam er een soort alarmpje, waarna ik naar de zijkant werd meegenomen waar 2 medewerkers bij een groot apparaat stonden te wachten. Hier moest ik bij gaan zitten en toen werd gevraagd of ik mijn tas heel even open wilde doen en of ik mijn schoenen uit kon doen. Met een soort papiertje werd mijn bagage afgegaan op zoek naar sporen van drugs. Onder de zool van mijn schoenen werd nog gekeken of ik daar ook echt geen drugs in had verborgen. En gelukkig… ik had niks bij mij! Uiteindelijk bleek het om een steekproef te gaan en was het dus niks persoonlijks. In het vliegtuig aangekomen heb ik samen met een andere student de steward nog even een paar woordjes Nederlands geleerd, dus zijn dag kon niet meer stuk! Bij mijn plek aangekomen bleek dat ik in het midden zat van een rij met 3 stoelen. Mijn buurvrouw bij het raam was echter al gevlucht (zonder haar spullen) voordat ze me had gezien. Even later kwam ze terug om haar spullen op te halen, omdat ze een ander plekje had gekregen. Toen besloot ik dus maar om bij het raam te gaan zitten want dat zit beter dan in het midden opgepropt te zitten. Nu kwam ik erachter waarom mijn buurvrouw gevlucht was: de stoel was kapot en kon niet naar achteren. De afweging tussen een plekje bij het raam, met extra ruimte (aangezien er niemand naast je zit) of een plekje in het midden met minder ruimte, was voor mij snel gemaakt. Heb ik dus toch nog mijn plekje bij het raam gekregen. Alle studenten zitten verspreidt over het vliegtuig, maar ik heb gelukkig één student voor mij en één achter mij. In het vliegtuig heeft iedereen een eigen tv-scherm die je zelf kan bedienen. De tv-schermen van de rechterkant zijn echter al voordat we op de helft van de vliegreis waren ermee gestopt…. Dus we hebben een briefje gekregen met gegevens erop om een klacht in te dienen op de website van United Airlines en misschien dat je dan nog een tegemoetkoming krijgt. Maar dat zullen we binnenkort wel zien. Aangezien de tv-schermen er toch mee gestopt waren had ik de mogelijkheid om alle filmpjes, brieven en PowerPoints van vrienden en familie te bekijken. Een verrassing van mijn mama en René. Een paar weken geleden kreeg ik een USB-stick met de instructies om hem pas te openen in het vliegtuig. Hier stonden dus alle documenten van iedereen op. Ik heb me kapot gelachen hier in het vliegtuig om wat iedereen in elkaar had geflanst. Dus super erg bedankt iedereen, het was een leuke verrassing! Op het moment dat ik dit schrijf zit ik nog in het vliegtuig, met nog 1 uur en 3 kwartier op de teller voordat we voet zetten op Amerikaans grondgebied! Als we aankomen in Newark is het half 12 ’s ochtends…. dus we moeten ons nog de hele dag zien te vermaken ondanks de jetlag. We gaan straks eerst nog naar een shopping mall omdat we het hotel nog niet in mogen. Vervolgens zullen we nog even een duik nemen in het zwembad in het hotel om daarna na het eten gelijk ons bedje in te duiken. En dan staat morgen New York dag 1 op de planning.

Sorry dat dit zo raar geschreven is, maar in het hotel was de WiFi niet zo goed dus ik kan het nu pas online zetten.

Groetjes,

Franca

Reacties

Reacties

Els Heus van Rooijen

Maandag 24-8-15
Franca, ik vind het heel leuk geschreven. Zo snel al jouw eerste ervaring terwijl je reist naar de andere kant van de wereld al op papier gezet. Heel veel geluk en schoolpleinen op de High School. Groet Els en Hans

Els Heus van Rooijen

Heel veel schoolplezier bedoel ik ( het woord kende de iPad nog niet)
We blijven je volgen.
Els

O EN O.

Franca ,fijn zo wat van je te horen ,erg leuk .Wachten vol spanning op je volgende verslag.GROETJES vAN O EN O.

Aly

Hè ontzettend leuk om al jouw ervaringen te lezen . En wat een matchows bij die dauane zeg , zagen ze die kilo drop soms voor drugs aan , want ja drop dat kennen die Amerikanen niet , en leuk datje zo goed opgevangen wordt op school , alleen groot respect voor je keuze hoor , best pittig , vooral spaans , maar je bent een kanjer en het gaat je gewoon lukken hoor , het thuisfront staat voor je klaar . Mocht je hulp nodig hebben heb nog wel een paar spaanse vrienden Dikke knuffels . ALY

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active