Franca goes to America

New York, meeting my Host family and first day of school!

Hello everyone,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik wat van mij heb laten horen. Maar de laatste dagen waren crazy. Op dit moment zit mijn tweede schooldag erop, maar daar vertel ik zo meer over.

New York was in één woord awesome! Zoals in de andere blog genoemd, zijn we woensdag om half 12 aangekomen in Newark. Waarna we richting een shoppingmall zijn gegaan. Hier hadden we iets van een uurtje vrije tijd. Vervolgens konden we naar het hotel waar we de kamer indeling kregen, ik sliep met 2 andere Nederlandse meiden op een kamer. Het hotel was best luxe en het lag in Newark. Na de kamerindeling sprongen de meeste snel het zwembad in, want het was buiten ongeveer 30 graden, maar helaas stond de airco in de lobby (waar het zwembad was) op de hoogste stand die je je maar kan bedenken, waardoor het eigenlijk ijskoud werd om te gaan zwemmen. Dus voor iedereen gold: een snelle duik en daarna een lekkere warme douche nemen. Die avond hebben we pas om 20.00 uur gegeten aangezien we moesten wachten op een groep Duitse studenten die samen met ons de oriëntatie in New York hadden, zij kwamen echter pas in de avond aan met het vliegtuig. De eerste dag New York begon om 8.30 uur in de bus samen met de Duitsers. Deze dag zijn we begonnen op Fifth Avenue, vervolgens zijn we nog naar Central Park gegaan waar we hebben geluncht. We zijn in Chinatown geweest en hebben over de Brooklyn Bridge gelopen. ’s Avonds hebben we gegeten in het Hardrock Café op Times Square. Vervolgens zijn naar de Top of the Rock gegaan, waar je een fantastisch gaaf uitzicht over heel New York had. Daarna gingen we weer terug naar het hotel en snel slapen want de volgende dag stond er weer een druk programma op de planning. De tweede dag begonnen we bij het 9/11 memorial. Dit was heel indrukwekkend om te zien, het was alleen jammer dat we zo weinig tijd hadden. Want om precies te zijn hadden we zo’n 4 en een halve minuut om foto’s te maken en weer terug naar de bus te gaan. De reden hiervoor was dat we op tijd bij de boot moesten zijn die langs het Vrijheidsbeeld zou varen. We waren op tijd bij de boot dus we hadden een heerlijk plekje boven op het dek midden in de zon. Hier hebben we dan ook aardig wat foto’s gemaakt. Na het boottochtje was het tijd om met de subway naar Coney Island te gaan. Hier was een strand maar ook een hele grote permanente kermis. Het was deze dag best heet dus ging ik met een groepje meiden lekker met onze voetjes het water in. Hierna moesten we weer terug de bus, nog snel ergens avondeten om vervolgens te eindigen met vrije tijd op Times Square. Diezelfde avond moesten alle koffers weer ingepakt worden want iedereen zou de volgende dag (eigenlijk nacht) doorvliegen naar zijn of haar gastgezin. Ik kreeg een wake-up call om 5.00 uur maar de twee andere meiden op mijn kamer moesten er al om 3.00 uur uit dus daarna heb ik niet meer zo heel vast geslapen. Om 6.00 uur werd ik samen met nog een paar andere Duitsers opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld aangekomen stond Willeke (onze Nederlandse begeleider) op ons te wachten. Toen ik was ingecheckt bleek dat ik samen met een Duitse jongen naar Baltimore zou vliegen, dus dat was wel gezellig. Het bleek echter dat we al 2 uur vertraging hadden door wat problemen met de crew ofzo. Maar het was fijn om deze 2 uur toch iemand te hebben om mee te kletsen. Op dit vliegveld kreeg ik trouwens ook weer een drugstest. Ik denk dat ik er gewoon crimineel uitzie ofzo. Vervolgens na 3 kwartier vliegen waren we geland in Baltimore. Bij de bagageband stonden onze gastgezinnen samen te wachten. Mijn gastgezin had een soort bord gemaakt met mijn naam erop, dus dat was zo lief! Vervolgens zijn we naar het huis gereden en had ik mijn kamer een beetje ingericht. Op zondag was het tijd om naar de kerk te gaan en het was eigenlijk best leuk. Diezelfde dag heb ik nog een kleine tour door Glenwood gekregen. Ook hebben we geprobeerd om door het bos heen bij de school te komen, maar dat bleek geen goed idee te zijn. Uiteindelijk na verschillende wonden op de benen waren we weer heel thuisgekomen. Die middag gingen we nog naar een shoppingmall om een Amerikaans nummer te fixen, dus dat is ook geregeld. En toen was het toch echt bijna tijd om te gaan slapen, want de volgende dag was de eerste schooldag! Deze dag kon ik nog een beetje uitslapen aangezien ik pas om 8.30 uur een afspraak had staan met de student counselor (soort van decaan). Normaal begint school namelijk om 7.25 uur en duurt het tot 2.10 uur. De eerste dag werd ik nog weggebracht door Janet (hostmom) en de kinderen en op de terugweg zou ik de bus nemen. Bij de student counselor kreeg ik allemaal informatie en ook het School T-shirt. Daarna was het tijd om vakken te kiezen. Naar heel wat gepuzzel is het volgende eruit gekomen:

  1. Algebra 1 (=wiskunde)

  2. Sociology

  3. Spanish 1

  4. English 11 of Environmental Science

  5. Photography

  6. American Government

Hier in Amerika werken ze met A en B dagen dus op een A dag heb ik het 4e uur Engels en op een B dag heb ik het 4e uur Environmental Science. De lunch is tijdens het 4e uur en je hebt 4 verschillende mogelijkheden om te lunchen. Dit noemen ze A lunch, B lunch enzovoort. Op een A dag heb ik C lunch en op een B dag heb ik A lunch. De eerste dag kon ik mee lunchen met een paar meiden uit mijn Engels klas en hun vrienden en een deel van die vrienden vond ik de tweede dag ook weer om mee te lunchen. De eerste schooldag begon ik pas in het 4e uur omdat het aardig lang heeft geduurd om vakken te kiezen. Dus de tweede schooldag had ik voor het eerst Algebra 1, Sociology en Spanish 1 en Environmental Science, omdat dit een B dag was. Tot nu toe vind ik Spaans best lastig, maar ik heb nog maar 1 les gehad dus dat zal nog wel veranderen. En voor American Government staat er al een presentatie gepland dus dat bezorgt me wel de zenuwen. Ten eerste omdat ik echt helemaal niks om de American Government weet, en ten tweede omdat de presentatie in het Engels moet…. Wat natuurlijk logisch is, maar Engels vind ik nog wel lastig, dus we zien wel hoe dat gaat. Photography vind ik wel heel leuk, al hebben we nog niks gedaan, maar de lerares is heel chill en de klas is ook best gezellig. Ik ben trouwens een senior, dus ik zit in het laatste jaar. Mijn student counselor ging nog even nakijken of ik mee mag doen met Graduation (fingers crossed) dus dat zal ik binnenkort misschien wel horen. Helaas zit ik wel in veel klassen met jongere kinderen aangezien het vakken zijn die ik niet heb gehad in Nederland. De klas met de jongste kinderen is denk ik Algebra 1 en Spanish 1. Ik denk dat zij in het 9e jaar zitten dus die zijn ongeveer 3 jaar jonger…. Maar tot nu toe bevalt school me wel en de mensen zijn allemaal erg aardig en wijzen me de hele tijd de weg naar het volgende klaslokaal, want man wat een grote school is dit. Morgen ga ik kijken of ik nog iets kan fixen dat ik met volleybal mee kan doen, maar vrees van niet aangezien de try-outs (soort audities) vorige week al waren. Sorry voor dit lange verhaal, maar nu zijn jullie weer redelijk up-to-date!

Bye Bye

Reacties

Reacties

fam. kasbergen

Zo Franca de kop is eraf, en wat leuk om zoiets te lezen, je doet het super goed, suc6 weer. BUY BUY.

Caroline Zoomers

Ha Franca!
Wat leuk je berichten te lezen!! Het zal vast even wennen zijn daar met alles dat anders is. Maar het klinkt ook al heel leuk! Binnenkort spreek je zo goed Engels...is die presentatie geen probleem meer voor je hoor! Heb alle vertrouwen in je! Leuk, Spaans! Wat ingewikkeld met de lunch zeg met al die letters....maar gelukkig heb je mensen om gezellig mee te lunchen! :-) Hier start de dag, ik ga nu naar school! Groetjes! Xx

Yvonne van Dijk

Ha ha, environmental sciences......jullie kunnen straks met z'n drieën een bedrijf gaan oprichten in milieu en water of zo! Succes met alles.....gaat best lukken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active