Franca goes to America

Schoolweek 2 & 3

Hoi Hoi,

Hier weer een blog uit het verre Amerika. Het is alweer een tijdje geleden dus ik dacht het wordt wel weer eens tijd dat ik wat van mij laat horen. Zoals de titel zegt zitten er nu alweer 3 schoolweken op! Time flies! Intussen heb ik al weer wat gepuzzeld met mijn rooster, aangezien ik American Government helemaal niks vond. Het was aardig lastig omdat ik helemaal geen basis informatie had die andere leerlingen wel hadden. Dus heb ik in overleg met mijn student counseler besloten om dit vak te switchen voor een ander vak. Hier zijn aardig wat dagen overheen gegaan, aangezien eerst overlegt moest worden of ik van vak mocht wisselen. Normaal mag het niet, maar omdat ik een exchange student ben kan je bepaalde dingen toch voor elkaar krijgen. Maar uiteindelijk na 1 à 2 weken heb ik het voor elkaar gekregen om American Government in te wisselen voor Dance. Een betere switch kan je niet hebben toch?! Door deze wissel moest ik overgeplaatst worden naar een andere Spanish class met een andere lerares, maar ik mag haar wel dus dat is mooi! Daarnaast heb ik van mijn student counseler te horen gekregen dat er geen mogelijkheid is voor mij om mee te doen met Graduation, dus dat is best balen maar ja…. Ik mag wel met andere senior activiteiten meedoen zoals Prom.

Wat betreft Volleybal was er geen mogelijkheid meer om in het team te komen, wat wel balen is want volleybal is een herfstsport dus is er voor mij geen mogelijkheid meer om te volleyballen dit jaar. Maar nu ik in Dance class zit doe ik toch nog een beetje aan sport, dus dat is wel fijn. Wat nog een leuk feitje over Dance class is: we zijn nu aan het tapdansen wat echt hilarisch is. Normaal begint iedereen in Dance 1, maar ik zit in Dance 2. De reden hiervoor is omdat deze dance class de enige mogelijkheid was om te volgen, niveau 1 was niet mogelijk met mijn rooster. Maar de lerares dacht dat ik dit wel aankan aangezien ik al aardig wat dansjaren in Nederland heb gehad. Tapdansen is nog aardig lastig omdat ik helemaal geen ervaring heb met tap en de rest van de klas heeft al 1 of 2 jaar tap gehad. Maar vandaag na school had ik samen met de lerares alle tap stappen doorgenomen en het ziet er eigenlijk best goed uit. De lerares zei dat ik me geen zorgen moet maken over dit niveau en dat het helemaal goed gaat komen, dus dat ik wel fijn om te horen.

Door deze ‘dansles’ na school had ik de bus gemist, dus kon ik lekker naar huis lopen. Wat ik overigens al meerdere keren heb gedaan. De bus pikt met elke ochtend om 6.48 uur op voor mijn huis en vertrekt elke middag 10 minuutjes na de laatste schoolbel. Het is vaak nog even doorstappen om de bus te halen, maar ja. Heb trouwens 1 keer gehad dat alle bussen op mij moesten wachten omdat ik mijn bus niet kon vinden….. Oeps! Dit was op mijn tweede schooldag en ik dacht dat ik het nummer van de schoolbus perfect uit mijn hoofd wist, dus liep ik die schoolbus in. Waar ik vervolgens aan de chauffeur vroeg of zij ook naar mijn straat ging, wat dus niet het geval was. Ik had al zo’n vermoeden van niet aangezien het een andere chauffeur was en je dus altijd dezelfde chauffeur hebt (wat ik dus nog niet wist op mijn tweede schooldag). Dus vervolgens snel deze bus uit en iemand van school aangesproken die altijd het vertrek van de bussen regelt. Deze man verwees me door naar de front office waar snel werd uitgevogeld welke bus ik dan wel moest nemen. Waar ik vervolgens half renend naar mijn bus ben gegaan, omdat het toch wel een beetje gênant was dat iedereen op mij moest wachten…. Maar ja dat hebben we ook weer overleefd. Als ik heel eerlijk ben weet ik op dit moment niet welk bus nummer ik moet hebben, maar ik weet welke chauffeur, dus dat moet goed komen! De bussen staan trouwens elke middag op dezelfde plek dus het moet geen probleem meer worden om mijn bus te vinden. Vervolgens als iedereen op tijd zijn bus heeft kunnen vinden…… maken we een soort ererondje over het schoolplein met alle schoolbussen achter elkaar om vervolgens elk een richting op te gaan. Tot dusver het bus avontuur….. fietsen is gewoon veel makkelijker! By the way de mond van sommige studenten viel wagen wijd open toen ik zei dat ik elke ochtend 40 minuten naar school moest fietsen en ’s middags weer terug. Iedereen heeft hier een eigen auto, of papa/mama brengt hun of ze gaan met de schoolbus.

En nu nog het laatste dingetje over school: de schoolkluisjes zijn echt hel! Ik heb een schoolkluisje voor mijn dansspullen: tapschoenen. Maar zo’n kluisje openmaken is een hele dagtaak. Het kluisje heeft een cijferslot met een combinatie van 6 getallen. Je moet echter voor de eerste 2 getallen links omdraaien, de volgende 2 getallen rechtsom en dan weer linksom maar ondertussen moet je ook nog het getal van de vorige combinatie passeren….. Snappen jullie het nog?! Dus dat werd telkens maar om hulp vragen. Er was dus een meisje die telkens mijn kluisje voor mij open kon maken voor en na de dansles….. maar er is vandaag een wonder gebeurt! Ik heb mijn kluisje in 1x open gekregen! Dat is wel echt even een geluksmomentje!

Ik begin ook steeds meer te wennen in mijn hostfamily, dus dat is wel fijn! De kindjes zijn nog steeds helemaal blij als ik terug kom van school, dus dat is een goed teken! Vorig weekend was het Labor Day weekend. Dus toen zijn we lekker naar het strand geweest en hebben overnacht in een hotel daar vlakbij. De golven waren enorm aangezien er een hele sterke stroming was, dus we mochten ook niet zwemmen, maar alleen even met de voetjes in het water. Wat resulteerde in 3 kinderen die aan m’n armen trokken omdat ze de hele gevloerd werden door de golven. Eén en al hilariteit. Kortom een heel gezellig weekend!

Het is weer een veelste lang verhaal geworden…. Sorry. Morgen heb ik nog een picknick met andere exchange studenten uit de regio dus dat wordt wel gezellig!

Adiós amigos

By the way Spaans gaat echt goed, sta nu een A dus dat is tussen 9 en 10!

Reacties

Reacties

Caroline

Leuk om van je te horen!! Elke dag een ereronde over het plein met de bus haha...Ik zou volgende keer als je de bus niet kan vinden gewoon aan het einde van deze ronde gaan staan, dan komt de goede bus vanzelf voorbij en kun je instappen! Leuk dat je bent gaan dansen en dat het zo goed gaat! Stuk leuker dan American Goverment lijkt me dus een prima wissel! Have fun weer! X Caroline

O en O

Hallo Franca,leuk verhaal weer,vooral dat van je kluisje,en de bus.Dus je vind het dansen wel leuk?lekker sportief bezig,goed zo.Fijne tijd verders.Lieve groetjes van O en O.

Els Heus

Hallo Franca,
Vanuit Garderen op een regenachtige zaterdagavond.
We staan een weekje met de caravan op de Veluwe.
Hier lees ik jouw verhaal over de 2e en 3e schoolweek.
Mooie prestaties zo te lezen. Leuk dat je Spaanse les leuk vindt een nichtje heeft het in allicante met een snelcursus gedaan. Hou zo vol???? Adios en Bye, bye. Tot horen. Els Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active