Franca goes to America

Homecoming Spirit Week!

Hallo allemaal,

Jaja vorige week was het dan eindelijk zover: de homecoming spirit week, hoe Amerikaans wil je het hebben?! Op zaterdag was de homecoming footballgame, waar de hele week eigenlijk om draait. Dit is de footballgame waar alle oud-studenten (die inmiddels alweer op een college zitten) nog één keer terug komen om hun oude high school footballteam aan te moedigen. In de voorafgaande week is de spirit week. En deze week is er eigenlijk om een grote schoolspirit te creëren. Dit doet de school door middel van het kiezen van een thema voor elke dag waarin je je kan verkleden. Zo was het maandag USA day en kon je dus de kleuren van de Amerikaanse vlag dragen: wat toevallig dus ook rood, wit en blauw is. Heel veel studenten liepen dan ook met rode, witte en blauwe strepen op hun gezicht en toevallig in de volgorde van de Nederlandse vlag, dus ik had toch nog een beetje Nederland in Amerika. Op dinsdag was het Sports day, wat eigenlijk niet zo heel bijzonder was aangezien bijna iedereen altijd al in sportkleding rondloopt. Voor deze dag had iemand bedacht om met een groep als pingpong team verkleed te gaan. Iedereen liep dus de hele dag met pingpongbatjes rond wat best een grappig gezicht was. Woensdag was het Celebrity day en iedereen kon dus als zijn favoriete celibrity verkleed naar school gaan. Donderdag was er per grade een thema. Voor de 9th grade was het sports, voor de 10th grade was het horror, voor de 11th grade was het western en voor ons was het science fiction/fantasy.

En vrijdag was het dan zover, de dag waar iedereen naar uit keek: de Colorday! Deze dag had iedere grade zijn eigen kleur. 9th grade was grijs, 10th grade was wit, 11th grade was zwart en 12th grade was rood. Voor de seniors begon deze dag met een groepsfoto maken op het footballveld. De laatste 2 uren van de dag hadden we de pep rally. Tijdens de pep rally moesten alle leerjaren naar het footballveld komen en daar werden eerst alle atleten voorgesteld van de herfst sporten. Dus één voor één werd elke sport omgeroepen en dan kwamen de atleten van die sport vanaf de andere kant van het veld naar onze kant toegerend. Na dit onderdeel werden er nog verschillende spelletjes gespeeld door studenten en de rest van de school mocht hun dan aanmoedigen. Met de spelletjes moet je onder andere denken aan een obstakel run. Daarnaast mochten de cheerleaders en het dansteam ook nog verschillende keren optreden en toen waren we alweer bij het einde van de pep rally gekomen. Aan het einde van de pep rally renden alle seniors het footballveld op en begonnen ze een feestje te bouwen terwijl de rest van de school weer langzaamaan naar hun les terug gingen. En ik ben er nog steeds niet achter wat de reden hiervoor nou was, maar leuk was het wel!

Zaterdag was dan toch echt de dag van de homecomingdance. Maar eerst hadden we ’s ochtends nog een homecoming parade. In deze parade had ieder leerjaar een eigen versierde kar. Daarnaast hadden ook nog verschillende clubs een eigen kar. En aangezien ik tegenwoordig de Spanish club join mocht ik natuurlijk ook niet ontbreken in deze parade. Deze dag begon dus om 9 uur met het versieren van onze truck en het eten van donuts als ontbijt (hoe Amerikaans?!). En ik moet zeggen: onze truck zag er best tof uit. Vervolgens was het om 11 uur dan toch echt tijd om de parade te starten. De hele parade stelde niet zo heel veel voor: het was een klein rondje door de buurt, maar dat mocht de pret niet bederven. Het was de bedoeling dat iedere kar in de parade snoep gooide naar de toeschouwers, en geloof me er was me toch een partij snoep. Alle toeschouwers stonden dan ook met grote tassen klaar om al het snoep op te vangen. En zo ook mijn lieve hostfamily, waarvan de kinderen me van tevoren natuurlijk al hadden gesmeekt om al mijn snoep naar hun te gooien. En geloof me dat hebben ze geweten; ik denk dat we over een half jaar nog snoep in huis hebben liggen van deze dag. Dus uiteindelijk na verschillende hoofden te hebben bekogeld met snoep was deze typische Amerikaanse ervaring ook weer een feit. Op naar de volgende! En dat was ja wel, de homecoming footballgame. Deze game begon om 1 uur, maar ik denk dat meer dan de helft van de toeschouwers na een uurtje alweer weg was. En nee dat was niet omdat we zo slecht waren, in tegendeel we hebben juist gewonnen! Maar iedereen zat in de stress met de homecomingdance en het omkleden en klaarmaken daarvoor. Dus van de footballgame heb ik niet zo heel veel meegekregen, maar het was alsnog wel gezellig en leuk om mee te maken. Eenmaal thuis aangekomen moest ik er dan toch ook echt aan geloven: de homecoming stress. Just kidding, het viel wel mee. Lekker even douchen, nagels lakken, haar doen en dan eindelijk de jurk aan. Vervolgens nog even een paar foto’s maken met mijn oh zo fotogenieke hostsiblings…. Vervolgens werd ik om half 6 opgehaald door een vriendin, waarna we doorreden naar een ander vriendin’s huis om foto’s met een groepje te maken en even wat te eten. Nou dat ‘groepje’ bleek iets groter te zijn dan verwacht haha, maar desondanks was het zeker wel gezellig. Nadat alle studenten en de ouders gegeten hadden, ging iedereen op weg naar school. Van veraf zagen we al grote spotlichten de lucht in schijnen, en ja hoor dat was bij onze school. Het thema van de homecomingdance was Hollywood en het was echt tot in de puntjes versierd, van een rode loper tot aan het Hollywood sign. De dj daarentegen was best slecht, maar ja het was alsnog een topavond! Aan het eind van de avond bracht de moeder van een vriendin mij weer naar huis en toen was het gelijk hup m’n bedje in, want de volgende ochtend ging de wekker weer om 5.30 uur want Washington DC stond op het programma! Maar daarover vertel ik in een andere blog meer…

Lots of love,

Franca

PS. de reacties vind ik echt super leuk om te lezen!

Reacties

Reacties

Demi

Tof verhaal weer Franc! Gekke Amerikanen zeg je, maar jou gekke kant komt ook helemaal naar boven zo te lezen! ???? Klinkt alleen maar leuk! Slaap lekker voor nu! ????

Annet Kasbergen

Leuk om te lezen! Volgens mij heb jij het wel naar je zin!

Ellis (zusje van Karin Kerkhove)

Wat leuk om te lezen. Je geniet wel zo te lezen. Het klimt ook allemaal heel leuk. Nog een fijne tijd daar.

O en O

hoi Franca,wat een geweldig verhaal weer.We genieten er steeds van ,en wat beleef je een hoop ,geweldig.En dan al die mooie foto,s,prachtig.Geniet er van.Gr van O en O.

Brigitte

Te leuk om te lezen! !!! Geniet weer lekker verder... :)

Els

Franca, je hebt schrijverstalent. Het is heerlijk om te lezen.
Ik kijk weer uit naar jouw volgende blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active