Franca goes to America

Update

Hoi hoi,

We hebben de sneeuwstorm overleefd hoor! En uiteindelijk was er toch aardig wat gevallen. Het was zoals in m’n andere blog gezegd op vrijdag begonnen met sneeuwen en ik geloof dat het in de nacht van zaterdag op zondag pas was gestopt. Dus dan kan je je wel indenken dat er een aardig pak lag. Als ik buiten in de sneeuw stond, dan stond ik tot over m’n knieën in de sneeuw. Dus ik geloof dat er over het algemeen iets meer dan een halve meter lag. Het heeft dan ook een hele tijd geduurd voordat de wegen weer begaanbaar waren. De sneeuwschuiver kwam op dinsdagavond pas in onze buurt langs. Zondag, maandag en dinsdag konden we dus helemaal nergens heen. Alle buren waren op zondag en maandag wel bezig om alle opritten sneeuwvrij te maken met een sneeuwmachine, maar ja zie maar eens zo’n grote weg sneeuwvrij te maken met zo’n klein sneeuwmachinetje…. Dus de enige optie was te wachten op de sneeuwschuiver. Was eigenlijk ook wel lekker rustig; geen auto’s om je heen en gewoon nergens heen hoeven, want ja je kon toch nergens heen. Door de sneeuw moesten ze ook school cancelen en het heeft de ‘gemeente’ een week geduurd om alle scholen in de buurt sneeuwvrij te krijgen. Oftewel ik had een ‘extra’ week vrij, ook niet erg. Het enige nadeel is dat deze dagen aan het einde van het jaar moeten worden ingehaald. Dus in plaats van de officiële einddatum van het schooljaar (8 juni), stopt de school nu al een week later…. Maar dit geldt dan weer niet voor de seniors haha want die hebben eind mei graduation en daarna zijn ze gewoon klaar en dat geldt voor mij dus ook. Dus dat extra weekje vakantie was voor mij wel lekker.

Maar de maandag daarop moesten we er toch echt weer aan gaan geloven. En we moesten nog steeds 2 midterms maken, dus die stonden maandag gelijk op het programma. Toen hadden we dinsdag een gewone schooldag. Woensdag was ik ziek, de griep is ook hier aangeslagen…. Donderdag maar wel weer geprobeerd om naar school te gaan en vrijdag waren we weer vrij door rapportgesprekken. Vervolgens de maandag erop hadden we ook vrij, door een studiedag geloof ik en dat was dus gisteren. En vandaag (dinsdag 9 februari) hadden we weer vrij, omdat het weer ging sneeuwen. Dit keer viel de sneeuw wel mee en ik geloof dat er maar een paar centimeter ligt. De wegen zijn wel gewoon schoon, dus waarschijnlijk hebben we morgen wel gewoon school. Of misschien een 2 hour delay aangezien het vannacht ook nog gaat sneeuwen, maar we gaan het zien. Morgen begint ook de vastentijd en dat is hier in de buurt wel een ding. Dus verschillende mensen geven iets op tijdens de vastentijd. Hier in de familie gaan we suiker opgeven, oftewel tot aan Pasen kan ik niks meer met suiker gaan eten: wish me luck!

Afgelopen zondag was ook de Super Bowl, de finale van het American Football van het seizoen. De familie van een vriendin gaf een grote Super Bowl Party, dus daar heb ik de Super Bowl gekeken. En wat een happening is dat zeg. Geloof dat je zo’n 5000 dollar moet betalen om dit live te kunnen zien, en geloof me het stadion zat echt vol. Vervolgens wordt al dagen van te voren gespeculeerd wie er gaat winnen natuurlijk. In de winkels zie je allemaal acties in het teken van de Super Bowl. Maar lang niet iedereen kijkt de Super Bowl voor de footballgame. Naast de game is er ook nog die bekende half time. Oftewel in de pauze wordt er een heel concert gegeven door verschillende bekende artiesten. Dit jaar was het Coldplay, Beyoncé en Bruno Mars. En geloof me dat was niet even een klein liedje zingen en dan was het klaar. Nee, dat werd natuurlijk weer op z’n Amerikaans gedaan, met een groot podium op het midden van het veld en vuurwerk en weet ik het allemaal. Kortom, het zag er echt fantastisch uit. Naast de half time show, kijken veel mensen ook nog voor de reclames. Bedrijven moeten zo’n 5 miljoen dollar per 30 seconden betalen dus dan kan je je wel voorstellen dat ze alles uit de kast trekken om de beste reclame te maken. En ja dat is zo’n beetje Amerika: niks is te gek.En dat is een mooie afsluiter voor m’n blog. Speak to you later!

Liefs,

Franca

Reacties

Reacties

Caroline

Francaaa! Wat leuk weer wat te lezen. Je hebt wel geluk met al die vrije dagen extra...en het ook nog niet in hoeven te halen! De vastentijd wordt bij jullie inderdaad serieus aangepakt. Succes hoor! Cool die Super Bowl. Zag er een stukje over op Facebook en zag er inderdaad gaaf uit!
Have fun weer de komende tijd! X Caroline

Mama

Succes met het vasten, meisje. Nog even snel al je Valentijns hartjes opeten!

O en O

Hoi Franca ,leuk verhaal weer.Jammer dat je een paar dagen ziek was,hopelijk gaat het nu weer beter.Succes met het vasten.Liefs van O en O.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active